Kunskapsbank: E-post
Synkronisera E-postmappar i Office Outlook 2013
Skrivet av på 2015-11-27 13:22

Synkronisera e-postmappar i Office Outlook 2013

Så här gör du för att synkronisera dina e-postmappar i programmet Microsoft Office Outlook 2013. En synkronisering innebär att e-postprogrammet installerar dom mappar ni har i er webbmail. Så som mapparna Skickat, Papperskorg, m fl så att du kan komma åt dem även i er mailklient.

Tänk på att ni alltid måste skapa era mappar/folder inne i er webbmail först och endast här synkroniseras dessa mot er mailklient och till era andra enheter ni läggt till er mailadress på, som i telefon eller på surfplatta.

 

Steg 1: Sidopanelen

Klicka på pilen längst upp till vänster bredvid din lista med e-postmeddelanden, för att öppna sidopanelen.

 

Steg 2: Inbox

  1.     Högerklicka på "Inbox" / "Inkorg"
     
  2.     Välj "IMAP Folders..." / "IMAP Mappar ..."

Steg 3: Hitta mappar

Klicka på "Query" / "Sök" för att hitta vilka mappar som finns att hämta.

Steg 4: Markera mappar

  1.     Markera vilka mappar du vill använda. Tryck på CTRL knappen på tangentbordet samtidigt som du klickar på mapparna för att välja flera åt gången.
     
  2.     När du har valt mapp(ar) klickar du på knappen "Subscribe" / "Prenumerera"
     
  3.     När du är klar klickar du på "Apply" / "Slutför" / "Tillämpa"
     
  4.     Klicka på OK

Steg 5: Klart!

Nu kan du se de mappar du har valt att hämta ner (synkronisera) under inkorgen i sidpanelen.

Nästa gång ni skapar en mapp i er webbmail kommer denna mappen att dyka upp automatiskt under er Inbox.