Kunskapsbank: E-post
Problem med radering av mail i iPhone
Skrivet av på 2014-10-30 12:12

Problem med radering av mail i iPhone

Om du har ditt e-postkonto upplagt som ett IMAP konto i en iPhone och har problem med att mail inte raderas från ditt konto när du raderar dem i telefonen kan du testa att utföra följande steg:

Gå till Inställningar och välj E-post, kontakter, kalendrar.

Klicka på ditt IMAP konto, klicka på Avancerat, Klicka påMailbox, avmarkera Borttaget och markera det på nytt.

Gå sedan tillbaka och klicka på Klar

 

Det kan skilja sig i vissa modeller av Iphone.

Man kan även testa att Klicka på ditt IMAP konto, klicka på Avancerat.

Man kan här välja vilka mappar som var kopplade till varandra.
Till exempel mappen borttaget är kopplad till den lokala mappen borttaget på telefonen och likadant på skickat + utkast.

Koppla i stället borttaget till den externa mappen SENT på servern och likadant för de andra mapparna.

Det valigaste är:

Starta appen Inställningar tryck på " E-post, kontakter, kalendrar " och tryck på den aktuella e-postkonto . 
Scrolla neråt.
Tryck på knappen "Avancerat" 

 

Klicka på Raderat och välj papperskorg på Trash på servern.